Sunday, October 7, 2012

ikut resmi padi

dengan nama allah yang maha pengasih lagi maha penyayang...

em, dalam hidup ni banyak peristiwa yang berlaku, yang secara tak langsungnya mengajar kita erti kedewasaan, kematangan.. ada suka, ada duka, ada tawa, ada tangis dan bermacam lagi la rasa untuk melengkapkan aroma dalam hidup kita. macam masakan juga, kalo tak cukup rempah ratus dan bahan-bahan, masakan kita tak sedap kan??tak de ummmph, orang kata.

begitu jugalah dengan hidup kita ini. ada macam-macam rasa.tanpa rasa tersebut, mungkin hidup kita akan tawar dan jemu. walaupun pahit untuk dilalui waktu ini, tapi percayalah ia akan menjadi penawar yang terbaik buat kita suatu hari nanti. insya'allah.

aku percaya nasib dan ketentuan hidup seseorang semuanya sudah tersusun dan teratur sebelum kita dilahirkan lagi. cumanya, kita perlu usaha sikit je untuk kearah itu. sebab kita tak tahu ape nasib atau rezeki kita. sebab itulah kita dinasihatkan supaya berusaha bersungguh-sungguh sambil tawakal dan berdoa.

contohnya macam aku sekarang ni. walaupun dikatakan boleh hidup agak mewah dengan hasil kerja kat tempat ni, tapi hati aku tak senang, tak gembira.asyik stress je. tapi, setiap pagi aku akan positifkan minda dan fikiran aku supaya ianya tak memberi kesan pada hasil kerja aku. aku percaya, mesti ada sebab kenapa allah hantar aku kerja kat sini. tak mungkin allah buat sesuatu tanpa sebab. tu yang menjadi penguat semangat aku selama ini.

dan aku berharap dan berdoa semoga keadaan ini tidak berterusan.insya'allah..

p/s: udah lari dari tajuk sebenarnya..huhu. actually, ada cerita disebalik luahan hati ini. demi menjaga nama baik mereka yang terlibat, aku rasa biarlah aku luahkan melalui tulisan hati ini. rasa tenang sikit kalau dah luahkan. biarpun melalui tulisan =)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...