Monday, October 22, 2012

hakikat yang terpaksa diterima

sampai pada suatu masa dan ketika diri kita akan rasa penat dan jemu untuk berusaha. setelah berulang kali berusaha tetapi masih juga menemui jalan buntu dan kegagalan membuatkan motivasi diri semakin menurun. akhirnya kita berserah saja pada takdir. mungkin begini agaknya aturan tuhan untukku. terima apa adanya.
walaupn kadang-kadang agak pahit untuk ditelan dan dicernakan, tetapi kita terpaksa jua.

menyedari hakikat kita sebagai HAMBA..membuatkan kita akur akan aturan ilahi..ya, kita ini hamba.siapa kita untuk mempersoalkan apa yang telah ditetapkan. terimala takdir seadanya.

kadang-kadang, menulis lebih senang dari menghadapi realiti itu sendiri. ya, itu aku akui. jadi untuk menghilangkan bebanan dihati ini, aku menulis. menulis apa saja yang bermain dan berlegar-legar difikiran. dengan harapan ia tidak menyesakkan kotak fikiranku ini.

hari-hari yang dilalui terasa seperti biasa, cumanya aku perlukan satu semangat yang luar biasa untuk cekalkan hati ini menyarungkan uiform ini. bukan tidak bersyukur dengan nikmat yang diberikan, tapi entahlah..hati ini..

ya, ini masalah hati. hati ini tidak lagi berada disini. jadi, bagaimana lagi harusku melangkah andai hati terasa kosong???

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...