Saturday, May 21, 2011

Happy birthday mama!!!!!


Bangun je dari tido, terus aku on laptop kesayanganku ini. Tengah-tengah syok dok usha berita-berita dan kerja kosong kat tenet, tiba-tiba alarm tipon aku berbunyi..

Ah, malasnye nak tengok tipon. Alarm mende plak ni, bisik hati kecilku..bila nak padam alarm ni. Lamenye berbunyi, ngomelku tidak puas hati. Lalu, dengan malasnya aku mencapai tpon aku..

Ya allah, hari ni 20/5 la, cammane aku bleh lupa ni..adeiiii, teruk betolla, T_T tak prepare ape-ape pun.

“ma, hari ni hari jadi ma ek?”, laungku kepada ibuku

“a’ah”, jawab mak aku

“happy birthday to you” nyanyi ku kepada ibuku sambil menghadiahka ciuman dan pelukan kepada beliau.

“Mane hadiah?”Tanya ibuku.

“La kan dah bagi tadi..mahal taw hadiah tadi tu. Kat kedai tak der jual punye la”,kelentongku dipagi hari.
"banyak la kau punya hadiah",kata ibuku

dan aku hanya mampu tersegih ibarat kerang busuk.

"ok, kalau ma nak sangat hadiah mehla pilih hadiah yang budak-budak sekolah bagi kat orang ni. ma pilih je yang mana ma berkenan" jawabku kemudiannya..

"tak nak la ma", jawab ibuku.

La, tak nak la pulak, bisik hati kecilku.

Sebelum bersarapan pagi pada pagi itu, aku sempat hantar sms kepada adik beradik aku,
Woi, hari ni hari jadi ma la!!!!!

p/s: tunggu gaji la, baru p cari hadiah kat ma..huhu, luv u mama!!!!

1 comment:

cik blogger said...

wah..happy birthday to ur mom! semoga panjang umur, dan dimurahkan rezeki..amin~ kim salam mak ko eh.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...