Wednesday, July 1, 2009

Shift petang

Hari nie aku kerja shift petang (2pm-9pm), hari pertama kerja di sessi petang.Tak tahu lagi macam mane keadaan kat ward pada sessi petang.Rmate aku cakap busy tapi tak banyak prosedur..huhu, pening aku.Kalo tak banyak prosedur busy buat ape????Hairan..hairan

walaupun kerja shift petang, tak bermakna pagi ni aku boleh relax..Tak sama sekali, sebab aku kene ulangkaji penyakit-penyakit yang common kat ward tu then, setiap hari khamis ade bedsite teaching.

Sambil cari pengalaman kerja boleh tingkatkan lagi ilmu pengetahuan dan update balik ape yang telah belajar selama 3 tahun kat dewan kuliah dan lab..

Sakit kaki memang lumrah la kalo kerja sebagai nurse coz berdiri sepanjang hari..tak sempat pon nak duduk kalo cubical penuh.

Teringat survey yang dibuat oleh satu organisasi (tak ingat organisasi mana, dengar dalam radio THR.fm), dia kata nursing adalah bidang kerja yang paling professional..Bangga gak bila dengar macam tu.hehe

Menuju ke arah nurses muslim dan professional, =)

Masa untuk mencari gali ilmu..Yeah!!!Ganbatey ney to all my friends =)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...