Thursday, July 2, 2009

Clinical posting, day 4

Hari keempat klinikal posting, hari nie office hour. Masuk pukol 8am hari ni..huhu, bestnye, tak yah la mandi di pagi hari sebelum subuh dan boleh bangun lewat sikit.

Lepas sembahyang subuh, aku study pasal peritoneal dialysis (PD) coz ade bedsite teaching hari ni. Lepas mandi dan bersiap-siap nak pergi ward, dila call, suruh tunggu dia.Masa tu da pukul 740am, dila masih lagi di jalan raya, tengah drive. 750am, baru bertolak pergi ward. Jalan usah dikenang la, memang bersepah giler cz nak cepat sampai di ward sebelum lecturer datang. Sampai di ward, huh!!, nasib baik lecturer tak datang lagi.

Sampai-sampai je, aku greet SN yang jaga cubical skali ngan aku. Dia suruh aku wat CBD. okeh, confidence level naik sikit cz sebelum tu aku dah buat.hehe

Tiba-tiba, tini nak cuba coz dia tak pernah buat lagi. Jadi, aku prepare barang dengan dia dan aku jadi assistant dia..Bila nak masukkan catheter tu, aku pergi panggil lecturer suruh tengok, pastu dia kata kat aku,
"Awak buat ape kat sini? nak assist die? Ha, tak payah, patient ni ok jer. Erm, siapa nak prepare PD set?"tanyanye.
"Oppss!!, aku tercengang-cengang, sape yang nak prepare??tak sempat pon nak decide semalam, ngomelku dalam hati.

Aku pon blah la, dah lecturer kata cam tu. Aku pergi cari member2 tok prepare PD set ngan aku.Lepas tu kitaorang continue dengan bedsite teaching kat bilik discussion.
Fuhh!!, sakitnye kaki aku, berdiri 3jam sih..

Ya Allah, kuatkanlah semangatku untuk menempuhi semua ini.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...