Wednesday, June 29, 2011

Miss Cinderella


Situasi yang agak pelik bagi aku..aku rasa dan seingat-ingat aku,situasi ni tak pernah aku nampak kat mana-mana kecuali kat tadika je..
cik peri2, tolong gue sihh


Masa aku mula-mula mengajar dulu, aku pelik tengok gelagat cikgu-cikgu ni. Apesal la diorang ni terlebih rajin. Asal tak suruh je budak-budak tu yang buat bukan susah pun.

Sekarang aku face benda yang sama jugak. Dan dengan sendirinya gelagat pelik cikgu-cikgu kat sekolah aku tu, dah berjangkit kat aku…gelagat ape tu???

Menyapu didalam kelas..ya,aku ulang sekali lagi  M.E.N.Y.A.P.U D.A.L.A.M. K.E.L.A.S. sila eja satu-satu ye. 

Tapi tabiat ni special untuk budak-budak tahun satu je. Kenapa tak suruh budak-budak je menyapu???
Sebabnya:

1.       1. Kelas darjah 1, memang bersepah, serabut mata memandang. Apatah lagi otak kan??jadi, aku tak tenang selesa mengajar kalo kelas terlampau kotor

2.      2.  Kalo ko suruh budak-budak tahun satu ni kutip sampah di tempat masing-masing, mulala sorang-sorang pergi cari batang penyapu. Nak menyapu

3.      3.  Then, dia akan start menyapu..gelagat diorang menyapu ni yang aku tak tahan. Soooo slowww la untuk budak perempuan. Kalo budak laki lak, mereka akan tolak sampah tu dengan penyapu, macam main hoki kat ais..bising2

4.       4. Tu gelagat pelajar dengan batang penyapu. Yang tak dapat batang penyapu tu? Mereka akan sapu bawah meja mereka dengan kertas sampai la bersih
5.       Memang kalo biarkan diorang ni menyapu, 1 jam pun tak siap lagi. Baik aku buat sendiri lagi cepat dan puas hati..5 minit je

6.      5.  Lagipun tak cun la kalo pagi-pagi dah nak melolong dan ‘berceramah’ ni

Jadi, setiap kali masuk kelas tahun satu, aku akan jadi miss Cinderella..dah la masa aku selalunya pukul 8..jadi, memang sah-sahla aku akan menyapu. Tapi bukan setiap hari la =)

p/s: gambo miss cinderela yang cun xleh nak upload. gambar peri-peri kat atas tu ihsan dari google.

2 comments:

Luna Nisa said...

ko memang miss cinderella yg rajin dari dulu lg..hehee

cik arija said...

yeka??haha
malu i taw

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...