Saturday, June 18, 2011

Kisah cik arija, Bawang putih dan cik jerawat

Setiap wanita pasti menginginkan kulit wajah yang bersih, putih, gebu dan tanpa sebarang cela. Tipu la kalo ader sape-sape yang cakap dia tak suka kulit yang bersih….

biarpun hitam, asal bersih. Ya, biar hitam, asal BERSIH..sejuk je mata memandang

Bila nampak je jerawat mula menampakkan diri, mesti kita rasa worried giler kan. Down je..begitulah juga ape yang aku rasa.

Demi menghilangkan jerawat batu yang baru berusia sehari ini, aku mencuba petua yang diambil dari internet. Petua dia simple je.  Ape dia??
Ambil seulas bawang putih kemudian tumbuk sampai hancur. Lepas tu, tempek kat tempat yang ader jerawat tu.
owh bawang putih!!kalo jeruk sedap jugak ni

Pada pukul 1 pagi, aku memulakan operasi ini..ketung..ketang  ketung..ketang..alu dan lesung batu berbunyi..bila aku tempek bawang putih ni kat tempat jerawat tu, mak aiiii panasnye rasa. Tapi aku sabar je…..sabar, sabar kan nak cantik, bisikku dalam hati sampai aku terlena

Bangun je dari tidur, awat aku rasa muka aku lain macam je ni? Aih, tak boleh jadi ni..aku amek cermin..belek-belek muka aku. 

Ya, allah awat makin teruk ni..bengkak plak dah..huh, camne nak p sekolah esok ni??? malu la aku T_T

 So, moral of the story ialah, jangan sesekali mencuba sesuatu yang kita tak pernah cuba..tambah-tambah area muka.mungkin benda tu sesuai bagi orang lain tapi tidak bagi kita..so be careful ya!!!!

p/s: seperti tikus membaiki labu =( ku kecewa

2 comments:

cik blogger said...

ati..ati..hehe..dh try ubat lain?

cik arija said...

aku da p klinik td

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...