Monday, April 13, 2009

Pagi yang Menyegarkan...



Hurm.....rasa segar sangat bila bangun pagi ni...hasil tidur nyenyak semalam..Semalam tidur cam biasa la, tapi bangun agak lambat sikit..

Pagi tadi, masa romate aku balik ke bilik, pintu bilik xleh bukak guna kuci dia cz aku letak kunci aku tempat kunci pintu. Jadi mula lah dia, buat bising..






~Lebih kurang macam ni la pintu bilik kami..Tapi color kuning..bila aku letak kunci kat tempat kunci tu, memang orang dari luar xleh nak bukak dah pintu tu ~



"Tuk..tuk..tuk....."


Arrgh, memang menggangu tidur aku betol la..Pastu, aku dengan longlai nya pergi ke pintu, memulas kunci untuk buka pintu..


Then, aku menuju ke katil balik, untuk sambung tidur..memang tak puas lagi tidur masa tu




TEMAN VS SAHABAT


Lepas je roomate aku masuk bilik and tengok aku sambung tidur balik, dia buat bising lagi...


Dia menjerit..

"roomate bangun, roomate bangun......" mula-mula perlahan pastu, makin kuat n makin kuat..
aku yang tak tahan dengar bising pon bangun la..huh...

Apa yang aku nak bagi taw kat sini ialah, makna sahabat dan juga teman.


Masa kat matrix, roomate aku cakap, teman ni macam kawan biasa je, ada bila kita senang bila susah, kita sendiri yang tanggungnya..tapi, sahabat ni, seseorang yang begitu rapat dengan kita..kita boleh harapkan dia dalam apa-apa hal, boleh berkongsi suka dan duka...
itulah perbezaan kedua-duanya..


Masa tu, memang aku xboleh nak bezakan lagi dan tak berapa pasti samada benda yang dia cakap tu betul ke tidak. Tapi, semakin aku dewasa aku mula menyedari dan mangakui kebenaran kata-kata dia..

Alhamdulillah, aku dikurniakan oleh Allah sahabat dan juga roomate yang baik hati. Bila aku penat sangat dan terlelap, dia kejutkan aku untuk sembahyang, tanye samada aku dah sembahyang ke belum..sembahyang berjemaah bersama, pergi ke surau bersama...dan bila aku dilanda musibah, dia sedia menghulurkan bantuan..Alhamdulillah..Terima Kasih ya Allah




semoga persahabatan yang terbina ini, akan kekal selamanya, dunia dan akhirat..serta mendapat keredhaan dan rahmat dariNYA...Amin

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...