Sunday, April 12, 2009

Impianku Dimakbulkan Allah...alhamdulillah


Alhamdulillah, segalanya telah selesai atas izin Allah subhanallah ta'ala..


Rasa lega sangat-sangat even final exam tak lepas lagi..hehe..tahu tak kenapa?

Hari yang aku tunggu-tungu hampir setahun lamanya telah pon berlalu dengan gembiranya..aku dah lulus test LESEN ngan JPJ..hehe


Aku rase lega sangat bcos..before ni, memang ada byk sangat problem yang timbul..Bermula dengan tempat belajar aku yang kene sita (sebab masalah dalaman), then, masalah kewangan yang menimpa aku lepas pindah belajar kat tempat baru. Tapi, alhamdulillah segalanya telah berjalan lancar...dan yang pentingnya aku LULUS.


MENGIDAM...


Lepas je test tu, tiba-tiba tangan aku gatal nak surf resepi kat internet..Lepas, menjeguk-jenguk blog orang mencari resepi yang menarik, aku pon menyalin mane-mane resepi yang aku berkenan..Akhirnya aku decide nak buat puding gula hangus..


gambar dalam internet..puding gula hangus



Berdebar jugak la nak buat puding ni coz dulu memang aku dah pernah buat dah puding ni tapi tak jadi..rasenye PAHIT..tak tahu sebab ape..LAst2, jadi makanan ayam puding aku nie.



Mak aku kata coz aku tak de BAKAT...ye la tu kot..



Dengan penuh keazaman aku bertekad jugak nak buat puding ni..Turun je teksi nak balik rumah, aku beli barang-barang yang patut..

Then, bermulalah operasi aku pada pagi itu..(masa tu kat rumah xder orang, aku sorang-sorang je, tu yang best tu, kalo xjadi..kasi je makan kat ayam..hehe)

Aku memang ikut resepi yang aku salin tu satu persatu..dua tiga kali aku chek takut silap sukatan sebelum buat tu..



Jeng jeng..finally, masak pon puding aku. Nampak cantik jew..cam hari tu jugak, rase xtahu lagi..takut aku nak rase..takut tak jadi..

xpe sabar2..aku keluarkan puding tu drp bekas kukus dan sejukkan..bila dah sejuk..

Bismillahhirrahmanirrohhim..aku potong puding tu dan masukkan dalam piring. Aku rasa..erm...awat pahit jugak ni? rase cam sukatan dah betul tadi..memang banyak kali dah aku chek ni...



Pastu, dengan perasaan hampanya, aku letakkan puding tadi dalam peti sejuk..Bila adik aku balik dari sekolah, dia rasa puding yang aku simpan dalam peti sejuk...Aik, pelik bin ajaib ni..nape xpahit pulak? hehehe...gembiranya aku, puding aku xpahit??YES YES



USAHA TANGGA KEJAYAAN



Benarlah kata orang 'usaha itu tangga kejayaan', jadi pengajaran yang aku dapat disini ialah, jangan mudah berputus asa. Walaupun kita gagal sekali, bukan beerti kita akan gagal selama-lamanya..Sesungguhnya Allah tahu apa yang terbaik buat kita, Just berusaha and finally Tawakkal kepada Allah..Insha'Allah, setiap usaha pasti ada ganjarannya walaupun sedikit..



Jadi berusahalah sampai ke akhirnya..Buat teman-teman yang bakal menduduki peperiksaan akhir bemula hari ini, aku ucapkan semoga maju jaya...Nikmatilah hasil usaha kalian selama ini dan berikan yang terbaik... Good Luck!!



sebelum ke dewan peperiksaan;

critical care; 215-415 pm..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...