Sunday, September 22, 2013

saat diuji dengan nasihat sendiri

salam...........

Terasa lemah badan dan urat sarafku. Hidup kembali kelam kabut sekarang ni, tidak kutemui rentak hidupku.
Benarlah kata-kata yang pernah aku dengar, kadang-kadang kita akan diuji dengan kata-kata kita sendiri.

"kau tak kena sedap la kau cakap"
"sabar, sabar!!sampai bila?"
Ya, sekarang aku tengah diuji dengan kata-kataku sendiri. Nasihat yang kulemparkan kepada 'teman tapi mesra' terpantul terpalit, sedang menguji diriku saat ini. Nasihat dan harapku agar dirinya berubah dan menjadi lebih baik.........

Segala usaha dan daya serta nasihat secara percuma telah ku berikan. Nampaknya, semakin aku ingin menolong dirinya seakan-akan aku turut terheret sama dalam situasi dirinya..

Macam manakah ini??? 
Ya Allah, berikanlah aku petunjuk..mudahkanlah urusanku dan jauhkan kami dari tergoda dengan bisikan syaitan..amin

Jiwa Kacau, 3.25 am

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...