Sunday, October 16, 2011

satu, dua dan dot dot dot

"adik kau cepat pergi mandi!!! aku kira sampai tiga" laung seorang kakak pada adiknya pada petang hari.
adiknya yang sedang enak bermain tidak menghiraukan ugutan kakaknya terus juga bermain.
"satu, dua, dua setengah, dua suku, tiii...iiiii...ggg...aaaa..."laung kakaknya sampil mengeja nombor tiga itu.
adik yang masih enak bermain tidak menyedari akan kemarahan kakanya itu. adik meneruskan permainannya itu disertai gelak ketawa beliau bersama rakan-rakannya.

"Panggg!!!!" tangan kakak berbirat dibelakang adik. Adik yang melihat kemarahan kakak yang telah sampai ke kemuncaknya terus berlari ke rumah sambil meraung sekuat-kuat hati..

       ***************************************************************************
Intro je tu.hehe, tapi tu kisah benar taw. kisah masa aku kecik-kecik dulu. ape yang aku nak highlight kan kat sini ialah, korang perasan tak cara akak aku tu kira..
satu...dua..dua setengah...dua suku...tiga.perasan tak???
sepatutnya, kalau ikut logiknye dua suku dulu la kan baru dua setengah..kan?kan? kan??

Tapi kalo sebut dua suku dulu baru dua setengah, cam tak best plak bunyinye. cuba kire, best tak bunyinye???

Kadang-kadang aku pon kira macam tu jugak kalo nak ugut anak-anak sedara or anak-anak murid aku, hahaha..cam sengal je aku ni..tak pe sekali sekala je beb, bukan selalu pon. ye dakkkk????

p/s: naper xleh nak upload pic ni??bila nak upload terus firefox closed dgn sendirinya. ader sape-sape boleh tolong tak??

2 comments:

[sutera kasih] said...

hehe..lama xdgr kiraan camtu..
ehh xdpt uload gmbr ekk? sy pun krg pasti knapa, sbb sy guna chrome huhu

Ain Zulaikha said...

ha ah, sampai sekarang kot buat kat adik amcma tu... hahhaa
mmg kakak dia ni suka mengugut haha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...