Saturday, October 3, 2009

Ada aku kisah??

Mmg aku kisah pon..
Kisah sgt2 tp benci gak kadang2 tu..erm..xsukala situasi camni
Tak taw nape..masa blom dapat ye2 je, dah dapat wat cam kain buruk lak..niela org y xreti bersyukur..sape tu??aku la kot, hehe
Tgklah apa dah jadi ngan laptop aku sekarang. Aku tak amek kesah pon. Aku igt g masa mula2 beli dulu, punya la jaga laptop ni, skrg ni..sampai berhabuk2 pn xdernye aku nak vacum and lap.sian laptop aku dapat tuan cam ni..huhu
Igt lg masa laptop aku blackout hari tu, aku relax and slamber giler je..aku igt rosak biasa je, skali bawak g kedai, org kedai tu cakap,

“dik, laptop awak ni mother board yang rosak”
“oo..mother board, pastu oleh baiki x? bp lama amek masa and kosnye brp?” tanya ku dgn slambernye
“kalo mother board yang rosak cam satu laptop ni r rosak cz mother board tu system y plg besar dalam satu omputer tu..xberbaloi rasanya kalo baiki pon”
Ah??terkejut beruk la aku..masa ni baru la gabra semacam..seram sejuk je rasanye..mane nak cekau duit beli laptop baru…errm..sedey sgt2..mmg nampak gler la muka frust..baru nyesal xjaga elok2 laptop. Kalo x, asyik men game je keje aku

“erm..xpelah, kita tgk dulu macam mana, kalau boley baiki n berbaloi ngan harga dan adik pon setuju, kita baiki la, ok?”tanye abg tu ngan penuh berhemah.
Lega sikit hati aku bila dengar dia cakap cam tu..at keast ade g harapan walaupun tipis
“Ok2, tapi saya nk cepat ni, agak2 bp lama bley siap ek?”
“lebih kurang sebulan la”

Mak ai..lama tu.pastu, camne aku nk siapkn proposal aku ni??buat muka sedey n kesian g kat kedai tu.hehe
Naseb baek abg tu baik ht, kasi pnjam laptop dia kat aku..huhu, tima kasih byk2 abg, jasamu dikenang

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...