Monday, June 29, 2009

Pagi yang Gelap



Hari nie hari pertama aku masuk ward and kerja shift..Malam sebelumnya aku update balik ape yang telah aku belajar dari tahun satu hingga tahun 3. Tengok la apa-apa yang patut..

Pada pagi hari sebelum aku ke ward...

Tit tit tit...mesej dari telefon aku berbunyi. aku pon terjaga dek terdengar handphone ku berbunyi..sapelah yang hantar mesej kat aku pagi-pagi buta ni..owh..rupanye group mate aku, dia minta tolong suruh cari pakguard kerana DM 1 'blackout'. Aku pon dalam mamai-mamai nak bangun buka lampu, and arrghhh..baru aku perasan yang desa aku pon blackout jugak..macam mana ni? macam mana nak bersiap nak g hospital..Huh!! leceh betul la..

Then, aku kejutkan roomate aku, ajaknye menemaniku pergi cari pak guard kat bawah desa (selalunya pak guard memang ade kat situ). Ntah dimana silapnye, pada pagi tu, pak guard xder kat situ..Pastu, roomate aku pergi cari bilik suis elektrik..uish..takut aku, aku pesan kat dia jangan buat ape-ape la, kang lain pulak yang jadi.

masa tu dah nak dekat pukul 6am dah. Aku tak mandi lagi ni..Nasib baik ade penlight yang aku selalu guna untuk wat assessment kat patient. Dengan menggunakan penlight itulah aku ke tandas dan mandi..Takut memang la takut, tapi bila teringatkan mati seorang diri, tinggal didalam kubur yang gelap gelita lagi sempit, tidak ditemani sesiapa, tiada ruang utk secebis cahaya pon masuk, aku jadi insaf..Rasa takut tu, terus mengalir bersama air yang menghujani tubuhku di pagi itu



practice LO kat lab. Nieza jadi 'mayat'..huhu



cara-cara nk bungkus mayat

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...