Sunday, May 10, 2009

Selamat Hari Ibu

Setiap tahun, tanggal 10 may, pasti detik ini akan diraikan di seluruh dunia..Ya, HAri Ibu!!! Namun, wajarkah hari ibu, hanya disambut pada tanggal 10 may setiap tahun???ERm???





Bagi aku, hari-hari adalah hari ibu..Tiada yang hari yang specifik utk aku raikan hari ibu..kerana, seperti yang aku cakap tadi..hari-hari dalam hidupku malah setiap detik dan saat dalam hidupku adalah hari ibu..Selepas Allah dan Rasulullah cintaku hanyalah utk IBU..


Tak terucap oleh kata-kata, tak ternilai oleh wang ringgit, emas dan permata kasih dan pengorbanan ibu terhadap kami..9 bulan berada dikandungannya, pening, muntah, mual semuanya ditanggung oleh ibu seorang diri, kemudia lahir kedunia...aku yang penuh dengan kerenah dilayan oleh ibu dengan begitu sabar..bilaku demam, ibu berjaga ditengah malam, bila ku menagis kerana lapar, ibu bangun ditengah malam menyusukan..


sehingga sekarang aku masih lagi di bawah jagaanmu ibu..besarnya pengorbanan mu ibu, tak terbalas rasanya.. Jasamu..

Air mata ibu

by siti nurhaliza


Apakah sebenarnya

Terbuku dikalbumu

Apakah erti linang airmata di pipimu
Ucapkanlah padaku

Tak bisa kurungkainya

Rahsia yang kau pendam itu
Aku hanya menduga

Tidak mampu merasa

Sebenar-benar perasaanmu
Pengorbanan yang kau lakukan

Untuk dewasakan ku

Hanya bisa ditanggung oleh hati ibu
Namun kupercaya

Takkan terlerai kasih

Ikatan ini takkan putus
Aku hanya menduga

Tidak mampu merasa

Sebenar-benar perasaanmu
Pengorbanan yang kau lakukan

Untuk dewasakan ku

Hanya bisa ditanggung oleh hati ibu
Telah kau telan lara

Dan terima segala

Dugaan dan badai yang melanda…

Duhai ibu








No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...